Ben van Crowd and CO.

Ben is sinds 1 augustus 2011 zelfstandig ondernemer met zijn bedrijf Crowd and Company. Hier lees je zijn leuke ondernemersverhaal!

Flow Library Asset 4

Ben is sinds 1 augustus 2011 zelfstandig ondernemer met zijn bedrijf Crowd and Company. Hieronder lees je zijn leuke, geschreven ondernemersverhaal!

Ik vind werkelijk waar alles leuk als het om ondernemen gaat. Het is één grote speeltuin, dus focus houden is wel een uitdaging.

Wij verzinnen slimme dingen waar je bij staat!

Samen met onze opdrachtgevers (company) ontwikkelen we op een creatieve en resultaatgerichte manier concrete strategieen en plannen, waarmee zij het verschil kunnen maken vóór hun klanten en mét hun medewerkers (crowd). Of het nu gaat 0m een tijdelijke opdracht of permanente ondersteuning; wij delen onze kennis en ervaring en verzinnen slimme dingen waar je bij staat. Daarnaast zijn we "prettig eigenwijs" en zeggen we altijd: "We eat Customer Experience Design, Service Design, UX, HRM en Verandermanagement for breakfast.” Bovendien gebruikten wij een nieuwe term in het begin: Design Thinking. Tegenwoordig gebruiken we die wat minder, zeker in het hoge noorden, daar noemen we het gewoon "met de voeten in de klei en gaan".

Moeite met kloksnelheid

In het begin hadden we even tijd nodig om klanten aan te trekken, we bieden immers kennis en ervaring en dat past niet in een doos. Om dat te verkopen moet je vertrouwen opbouwen.  Momenteel is de grootste uitdaging wel dat de kloksnelheid van mijn klanten wat naar beneden afwijkt vergeleken met die van mij. Ik ben vaak bezig met 'ons', terwijl de klant natuurlijk een hele organisatie moet besturen. Daarnaast is het vinden van het juist business model altijd lastig. Gelukkig positioneren we ons altijd slim, waardoor het lukt om deze uitdagingen te overkomen.

Praten met je klanten i.p.v. over je klanten

Ik haal er de meeste voldoening uit als we heel veel klanten en medewerkers van onze opdrachtgevers hebben gesproken om inzichten op te halen die de basis vormen voor veranderingen en verbeteringen. Praten met je klanten is zoveel leuker dan praten over je klanten. Daarom neem ik ook graag directeuren en managers mee op safari! Op die manier verkleinen we het onnodig grote gat tussen ‘de kantoorwereld’ en ‘de echte wereld’. En dat levert altijd hele leuke reacties op. We houden er ook écht van om mooie dingen te maken!

Informer is een warm bad

Bij de start van mijn bedrijf ben ik meteen begonnen met Informer. Mijn accountant is een snelstart-man,  maar eigenwijs als ik ben koos ik voor Informer. De migratie van offline naar online hebben jullie voor mij gedaan in 2018. Een warm bad. Ik was niet echt een SaaS-man, inmiddels wel. Jullie verdienste.

Het fijnste van Informer vind ik niet zozeer een functie, maar de mensen van het support team. Los van het feit dat jullie enorm goed zijn in het luisteren naar klanten en het door ontwikkelen op basis van de inzichten, lijkt het wel of jullie 24 uur per dag beschikbaar zijn voor als het even niet gaat zoals je wil. Voor mij is dat dé reden om klant te zijn, en klant te blijven!

Ik heb eens uitgerekend hoeveel tijd ik bespaar. In de oude versie was ik ongeveer 4 uur per maand bezig, in de nieuwe versie 1 uur. Dat scheelt 3 uur per maand * 12 is 36 uur per jaar + 4 uur voorbereiding voor de jaarafsluiting, (mijn accountant bereidt die direct voor vanuit zijn account). Kortom, uurtje of 40. Die tijd besteed ik aan Jinc: een samenwerkingsverband voor (v)mbo’s en het bedrijfsleven om kinderen te enthousiasmeren voor ondernemerschap, en aan het begeleiden van startups.

Bekijk hier de website van Crowd and CO. →

Crowd and CO.

Probeer Informer nu 30 dagen gratis!

Probeer het gratis