Home/Accountancy, Online Boekhouden/Gespreide aanlevering met een aanleverportal

Gespreide aanlevering met een aanleverportal

Het eind van het kwartaal zit er weer aan te komen en in dit geval ook het eind van het jaar. Het uitgesproken moment van een piekbelasting bij accountants en administratiekantoren. De cijfers moeten weer in orde worden gemaakt voor de belastingaangiftes. Klanten verzamelen op het laatste moment alle facturen en bonnetjes en leveren die in één keer aan. De taak is aan jou om in al die chaos orde te scheppen en alles op tijd gereed te hebben. Zou het niet heerlijk zijn als je voor eens en voor altijd af bent van die vervelende piekmomenten en alleen nog te maken hebt met gespreide aanleveringen? Dat is dan ook het doel van het InformerOnline Accountancy aanleverportal! Een mooi moment om je hier iets meer over te vertellen.

Eenvoudig digitaal aanleveren

De kracht zit ‘m in de eenvoud van het programma. Niet alleen voor jou als accountant of als administratiekantoor, maar juist ook voor de klant. Waarom uitstellen van het aanleveren als het zo makkelijk kan? Het moet immers toch gebeuren. Met het aanleverportal kunnen alle facturen en bonnetjes digitaal worden aangeleverd.

Facturen worden steeds vaker per e-mail toegezonden en zijn daarom reeds digitaal. In dat geval is het alleen een kwestie van doormailen naar een speciaal daarvoor aangemaakt InformerOnline e-mailadres en de factuur staat klaar om verwerkt te worden. Niet alleen per e-mail kunnen de facturen worden aangeboden, maar ook door gebruik te maken van een FTP-scanner, door bestanden te uploaden en straks zelfs ook door het maken van een foto met de mobiel (met de InformerOnline app). Kortom, een snelle handeling waarna de klant weer verder kan gaan met zijn zo belangrijke werkzaamheden.

Centraal overzicht en beheer met het dashboard

Alle aangeleverde facturen worden getoond in het ‘dashboard’ van InformerOnline. Dit is een centraal overzicht waarin precies kan worden gezien welke klanten facturen hebben aangeleverd en welke nog moeten worden verwerkt. Leuker nog, bij het aanleveren kunnen ze zelfs al automatisch worden gerubriceerd.

Heb je nog vragen over een factuur, dan kan je vanuit het dashboard daar een vraagpost aan koppelen. Dus niet alleen de facturen worden met het aanleverportal centraal beheerd, maar ook de communicatie. Naast de vraagposten kunnen tevens de belastingaangiftes digitaal worden aangeboden en worden geaccordeerd.

Wat zijn de voordelen?

Het klinkt natuurlijk allemaal leuk, maar wat zijn nou exact de voordelen van zo’n aanleverportal? Daarom een aantal voordelen op een rij:

  • Gespreide en digitale aanlevering van alle facturen en bonnen.
  • Aangeleverde documenten worden automatisch gerubriceerd.
  • Belastingaangiftes kunnen digitaal worden aangeboden en worden geaccordeerd.
  • Communicatie wordt centraal beheerd zodat iedereen op de hoogte is van lopende vragen en de communicatie die heeft plaatsgevonden.
  • Alles staat bij elkaar in één overzicht, zodat je altijd inzicht hebt in de nog openstaande zaken (zoals openstaande vraagposten, te accorderen belastingaangiftes en de te nog verwerken aangeleverde digitale documenten).

Snel van start met het aanleverportal

Zoals eerder aangegeven draait het bij InformerOnline om de eenvoud, echter wel goed doordachte eenvoud. Bij het ontwikkelen van het aanleverportal is veel aandacht besteed aan de gebruiksvriendelijkheid. Je kan er daarom meteen mee van start. Het is een kwestie van aanmelden, je klanten aanmaken en klaar!

Ben je benieuwd en wil je InformerOnline Accountancy gewoon eens uitproberen? Maak dan gratis een Bassis account aan! Als je dan nog niet overtuigd bent van de voordelen, dan weten we het niet meer.

Door | 2017-03-22T11:37:40+00:00 12 december 2013|Accountancy, Online Boekhouden|0 Reacties

About the Author:

In 1993 werkte ik als accountant in mijn eigen administratiekantoor. Ik werkte met een boekhoudprogramma in Microsoft DOS, terwijl ik zelf een voorliefde had voor Apple producten. Het DOS-programma was behoorlijk complex en ik dacht: “Dat moet toch makkelijker kunnen!?” Ik zocht een programmeur en een tijdje later was Informer geboren.