Gratis boekhoudprogramma voor Starters

Wil jij als starter online boekhouden? Met InformerOnline heb je als startende ondernemer direct je administratie onder controle. Bovendien kun je 12 maanden gratis boekhouden!

Gratis Testen!
Alle Functies
Keurmerk Betrouwbaar Boekhouden
PZO kennispartner van Informer
Ontwikkelpartner van de Belastingdienst
Reviews van InformerOnline

Zelf boekhouden als starter, is dat moeilijk?

Nee. Het kortste, maar meest simpele antwoord. Als starter komt er ineens veel op je af, zo wilt de Belastingdienst dat je een fatsoenlijke administratie bijhoudt. En terwijl dat misschien lastig klinkt, is het eigenlijk heel simpel.

Dankzij de innovatieve functies van InformerOnline wordt boekhouden namelijk een eitje. Zo verstuur je facturen, die je opmaakt in jouw eigen huisstijl binnen een paar minuten via een speciaal beveiligd netwerk. Bovendien is de btw-aangifte ook zo geregeld. Hulp nodig? Geen probleem, robots doen een groot deel van je administratie, en jouw accountant kan altijd en overal meekijken!

Bekijk alle functies →

Prijzen en profiteer van 12 maanden lang GRATIS boekhouden →

Slimme starters checklist →

startersaanbieding 12 maanden gratis
btw aangifte doen als starter in informer

Stuur zelf je eerste btw-aangifte!

Je eerste btw-aangifte is als starter een spannend moment, en misschien zie je er ook wel een beetje tegen op. Maar als jij netjes al je inkomsten en uitgaven hebt bijgehouden in InformerOnline, is het een kwestie van minuten. Na iedere in- of verkoopfactuur die je verwerkt, wordt de btw-aangifte namelijk direct bijgewerkt. Aan het einde van de periode stuur je vervolgens in een paar klikken de btw-aangifte vanuit je boekhouding naar de Belastingdienst.

En het mooiste, als je moet betalen kun je dat direct doen met iDEAL! Zo is de btw-aangifte voor jou als startende ondernemer geen enkel probleem.

Meer over de btw-aangifte →

Robots doen de boekhouding voor jou

Als starter ben jij de baas over jouw boekhouding, maar alle vervelende taakjes? Die worden gedaan door speciale robots, dat noemen we ook wel robotic accounting. Zo zijn er onder meer robots om facturen te verzamelen, vervolgens informatie erop te herkennen en de factuur direct te verwerken. Daarnaast wordt het matchen van banktransacties met facturen ook geautomatiseerd. Uiteraard kun je zelf regels instellen, waardoor jij de controle houdt!

Ontdek hier alles over “robotic accounting” →

Scan&Herken herkent facturen OCR

Waarom is een boekhoudprogramma starters beter dan Excel?

Als starter is je boekhouding vaak nog niet zo groot. Je zou dan kunnen beslissen om je administratie bij te houden in een programma als Microsoft Excel. Toch heeft echte boekhoudsoftware flink wat voordelen die jou als starter veel tijd kunt besparen. Tijd die je als starter waarschijnlijk liever ergens anders aan besteedt.

Bekijk de voordelen van een Boekhoudprogramma Starter →

Administratie starter
alles te weten komen over het starten van jouw eigen bedrijf starthulpgids

Alle informatie over starten gratis in één grote gids!

Als starter is het extra belangrijk dat je optimaal voorbereid bent op het runnen van een bedrijf. Weet jij 100% zeker dat je overal aan gedacht hebt? Lekker bezig! Toch nog enige twijfel? Download dan gratis de StartHulpGids van Informer en PZO, waarin je in 40 pagina’s alles te weten komt over het starten van je eigen bedrijf!

Aanvraag StartHulpGids
Kennispartner PZO

Kennispartner PZO

PZO en Informer werken samen om zelfstandigen stappen te laten zetten als ondernemer.

Kennispartner PZO →

Keurmerk Betrouwbaar Boekhouden

Keurmerk Betrouwbaar Boekhouden

Het keurmerk Betrouwbaar Boekhouden van GBNED garandeert dat jouw administratie safe is!

Keurmerk Betrouwbaar Boekhouden →

Ontwikkelpartner Belastingdienst

Ontwikkelpartner Belastingdienst

Als ontwikkelpartner van de Belastingdienst willen we boekhouden zo snel en eenvoudig mogelijk maken voor starters.

Informer en de Belastingdienst →

Factuur starters

Professionele presentatie

Met een online boekhoudprogramma als InformerOnline presenteer je jezelf als startend ondernemer direct professioneel naar de buitenwereld. Je offertes, verkoopfacturen en herinneringen zijn professioneel en daarmee een uitstekend visitekaartje voor je nieuwe business.

Bekijk alle Functies

Om te profiteren van 12 maanden GRATIS boekhouden voor starters maak je een demo aan en stuur je onze helpdesk via de chat jouw KVK-registratie van maximaal 6 maanden oud. Na deze 12 maanden gratis betaal je de reguliere prijs. Je kunt altijd upgraden of downgraden.

  • Facturen en Uitgaven
    Facturen en Uitgaven
  • Inkoopfacturen en bonnen
    Inkoopfacturen en bonnen
  • Banktransacties
    Banktransacties
  • Btw-aangifte + iDEAL
    Btw-aangifte + iDEAL
  • Scan&Herken*
    Scan&Herken*
  • Rechtenbeheer gebruikers
    Rechtenbeheer gebruikers
  • Administraties
    Administraties
  • Gebruikers
    Gebruikers
  • Extra gebruikers mogelijk
    Extra gebruikers mogelijk
ZZP Basis
Alleen voor Starters: GRATIS
  • Normaal €12 / maand
  • Facturen en Uitgaven
    Onbeperkt
  • Inkoopfacturen en bonnen
    Onbeperkt
  • Banktransacties
    Maximaal 30
  • Btw-aangifte + iDEAL
  • Scan&Herken*
  • Rechtenbeheer gebruikers
  • Administraties
    1
  • Gebruikers
    1
  • Extra gebruikers mogelijk
ZZP Plus
Alleen voor Starters: GRATIS
  • Normaal €19 / maand
  • Facturen en Uitgaven
    Onbeperkt
  • Inkoopfacturen en bonnen
    Onbeperkt
  • Banktransacties
    Onbeperkt
  • Btw-aangifte + iDEAL
  • Scan&Herken*
  • Rechtenbeheer gebruikers
  • Administraties
    1
  • Gebruikers
    1
  • Extra gebruikers mogelijk

Alle prijzen zijn exclusief btw en prijswijzigingen zijn voorbehouden.

Op zoek naar een adviseur?

Als je zelf de boekhouding doet kun je er altijd voor kiezen om je administratie door iemand te laten controleren. Zo’n adviseur is ook handig als je advies nodig hebt bij je financiën of andere zaken omtrent je business. Jouw adviseur of accountant kan gratis inloggen in jouw online boekhouding. Ben je nog op zoek naar een adviseur? Wij hebben er een aantal voor je op een rijtje gezet…

Zoek een Informer Adviseur →

Zoek een Informer Adviseur

Voordelen van Online Boekhouden voor Starters

Starters kunnen hun administratie prima zelf bijhouden in een online boekhoudprogramma als InformerOnline. De boekhouding van een starter is in het begin vaak nog niet zo complex. Hierdoor is het ideaal als je als startende ondernemer direct begint in gespecialiseerde boekhoudsoftware. Bovendien heeft het gebruik van echte boekhoudsoftware een aantal grote voordelen.

Belastingdienst en de bewaarplicht

Als starter kan het best even schrikken zijn als de Belastingdienst je post begint te sturen. Je bent waarschijnlijk verplicht om een ‘gedegen’ boekhouding bij te houden en krijgt de eerste uitnodigingen voor de btw-aangifte. Waarschijnlijk ben je nog helemaal niet bezig met deze zaken. Toch is het belangrijk om als beginnend ondernemer direct vanaf het begin rekening te houden met je administratie. Zo zijn er ook een aantal regels waar je aan moet voldoen.

Wist je bijvoorbeeld dat je alle documenten van je boekhouding minimaal 7 jaar moet bewaren? Dit moet volgens de bewaarplicht van de Belastingdienst. Bij InformerOnline worden alle foto’s van facturen en bonnen netjes bewaard. Als je al je documenten dus altijd direct netjes in je boekhoudprogramma zet, voldoe je dus altijd aan de bewaarplicht van de Belastingdienst.

Meer over de bewaarplicht →

Back-ups, updates en veiligheid

Ten tweede zijn back-ups en updates de verantwoordelijkheid van ons als softwareleverancier. Wij zorgen ervoor dat je na het inloggen altijd gebruik maakt van de meest recente versie van onze boekhoudsoftware. Handmatige updates of het aanschaffen van een nieuwe licentie is dan niet langer nodig. Ook hoef je je geen zorgen meer te maken over back-ups.

Bovendien is je data altijd veilig, lees hier waarom →

Koppel je boekhouding aan andere applicaties

Natuurlijk is je boekhouding niet het enige waar je als starter een slimme oplossing voor zoekt. Zo ben je misschien ook wel op zoek naar een applicatie voor een webshop, je bankzaken of het registreren van je zakelijke kilometers. Wat zou het dan handig zijn als je de data van al deze applicaties automatisch op één plek krijgt. Met InformerOnline kun je gebruik maken van een bankkoppeling, een webshopkoppeling of een eigen koppeling via de InformerOnline API. Op die manier verbind je al je slimme applicaties en komt alle data automatisch in je boekhouding terecht.

Alle koppelingen →

Altijd en overal inzicht in je boekhouding

Tot slot zie je als je met je starter boekhouding bezig bent precies wat er allemaal in je administratie gebeurt. Je weet precies welke facturen verstuurd worden of welke bonnen en inkoopfacturen binnenkomen. Door als starter zelf je boekhouding te doen heb je op die manier dus veel meer inzicht dan dat je de administratie door iemand anders laat doen. Natuurlijk is er ook een mobiele app beschikbaar, waardoor je altijd en overal je boekhouding kunt regelen.

Meer over mobiel boekhouden →

Functies

Ontdek de tijdbesparende functies van een online boekhoudprogramma.

Zo bespaar je minstens 5 uur per week →

Iets voor mij?

Een boekhoudprogramma is ideaal voor iedereen die meer tijd en overzicht wilt.

Check of online boekhouden iets voor jou is →

Duurzaam ondernemen

Duurzaamheid wordt een belangrijker topic, ook jij kan je steentje bijdragen!

Compenseer gratis je carbon footprint →