Home » Veelgestelde Vragen (FAQ)
Veelgestelde Vragen (FAQ)2021-06-23T13:12:17+02:00

Veelgestelde Vragen (FAQ)

Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over InformerOnline. We hopen natuurlijk dat je hier ook het antwoord op jouw vraag vindt! Staat het antwoord op jouw vraag hier niet bij, heb je een specifiekere vraag, of wil je gewoon meer weten? Start dan een chat met een van onze helpdesk-medewerkers, zij helpen je graag verder! Je kunt ook nog proberen het antwoord te vinden via onze helpitems.

Hoe registreer ik mijn uren?2021-07-22T10:25:33+02:00

Het registreren van uren is erg eenvoudig. Allereerst moet je in de instellingen onder “Producten” jouw uursoorten en tarieven aanmaken. Vervolgens klik je onder “Urenregistratie” op Uren en daarna op Nieuw. Hier selecteer je de uursoort en een project, en vul je alle andere velden netjes in, zoals het aantal gewerkte uren. Hierna klik je op opslaan, en jouw uren zijn ingeboekt.

Meer info? Check hier het helpitem over urenregistratie →

Wat is robotic accounting?2021-06-23T13:47:05+02:00

Robotic accounting is eigenlijk gewoon een moeilijk woord voor automatisch boekhouden. Dat houdt in dat een groot deel van jouw boekhouding wordt gedaan door robots. Deze voeren taken uit zoals het koppelen van betalingen aan facturen, of het verwerken van factuurinformatie enzovoort.

Ontdek hoe robotic accounting in Informer wordt toegepast →

Hoe maak ik een factuur?2021-06-23T13:40:29+02:00

Een factuur maken in InformerOnline is erg eenvoudig. Ten eerste maak je in de instellingen één of meerdere facturen aan, vervolgens kun je onder “Verkopen” op “Nieuw” klikken en alle gegevens van de factuur netjes invullen.

Wil je nou zien hoe het precies in zijn werk gaat? Bekijk dan de webinars over het opmaken en versturen van facturen!

Kan ik mijn administratie resetten?2020-11-09T14:58:54+01:00

Ja dat kan! In de instellingen kun je eenvoudig je administratie resetten, mocht je opnieuw willen beginnen.

Wat gebeurt er na de proefperiode?2022-08-16T13:58:44+02:00

Aan het eind van de proefperiode kun je meteen je account activeren. Doe je dit niet? Dan wordt je account gewoon omgezet naar een gratis account. Wees dus niet bang voor onverwachte kosten! Bovendien blijven alle gegevens en data opgeslagen na je demo.

Start nu een gratis proefperiode →

Hoe werkt de proefperiode van een maand?2022-08-16T14:08:12+02:00

Gedurende 30 dagen kun je InformerOnline gratis uitproberen. Tijdens deze periode heb je toegang tot alle functies en kun je altijd contact opnemen met de helpdesk.

Probeer Informer nu gratis uit →

Kan ik InformerOnline gratis uitproberen?2022-08-16T14:03:34+02:00

Jazeker! Je kunt InformerOnline altijd een maand gratis testen. Momenteel is het abonnement zelfs heel 2020 gratis! Na je aanmelding kun je elk moment opzeggen mocht je dat willen.

Start een gratis demo →

Hoe kan ik WhatsAppen met mijn administratie?2021-06-23T12:28:03+02:00

In de instellingen van InformerOnline kun je onder “Gebruikers” klikken op “App en Chatbot”. Hier kun je je mobiele nummer invullen, waardoor je een koppelcode ontvangt. Vul de code in, en jouw administratie is verbonden met WhatsApp op dit nummer.

Bovendien kun je hier al je voorkeuren voor notificaties instellen.

Kan ik veilig online factureren bij Informer?2020-11-09T16:13:57+01:00

Zeker weten! Bij InformerOnline stuur je online facturen volledig in huisstijl naar je klanten via het PEPPOL netwerk. Dit netwerk is speciaal beveiligd. Bovendien is het versturen van online facturen niet alleen veiliger, het is ook sneller en eenvoudiger!

Meer over online factureren →

Is InformerOnline geschikt voor mij?2022-08-15T13:44:23+02:00

Het boekhoudprogramma van InformerOnline is bij uitstek geschikt voor ZZP’ers, MKB’s, Starters, Accountants en Stichtingen.

Kan ik andere systemen koppelen via de API?2021-07-22T10:37:04+02:00

Ja dat kan! In de instellingen van InformerOnline vind je de API-sleutels optie. Hier kun je API’s van andere systemen toevoegen om zo handmatig een koppeling op te zetten. Weet je niet precies hoe dat werkt? Dat is logisch, vraag een programmeur of technisch iemand om hulp.

Meer informatie over het gebruik van onze API →

Moet ik software installeren om Informer te gebruiken?2020-11-09T16:08:17+01:00

Nee! InformerOnline is een SaaS programma. Dit betekent Software as a Service. Hierdoor is de software toegankelijk via internet en is Informer zelf verantwoordelijk voor updates en onderhoud. Zo hoef jij je geen zorgen te maken over handmatige updates!

Hoe stel ik tweefactorauthenticatie in voor gebruikers?2021-07-22T10:42:30+02:00

Door in de instellingen op “Gebruiker” te klikken kun je per gebruiker het schuifje “Google Authenticator” aanzetten. Vervolgens komt er een QR-code in beeld die door de gebruiker zelf gescand moet worden, op zijn Google Authenticator app. Vanaf dat moment zal deze persoon altijd gevraagd worden de code via deze app in te voeren, alvorens hij of zij kan inloggen.

Hoe sla ik inkoopfacturen ook op een backup op?2021-10-26T09:46:56+02:00

Door je Informer administratie te koppelen met je Dropbox account via de App Store van Informer, komt iedere inkomende factuur ook direct hierin te staan. Op die manier raak je deze documenten nooit kwijt, ook niet als je bijvoorbeeld besluit om op te zeggen bij Informer.

 

Kan ik Informer ook op mijn mobiele telefoon gebruiken?2020-11-09T16:06:12+01:00

Dat kan met de Informer App. Hiermee kun je je boekhouding overal ter wereld bekijken als je internet hebt. Bovendien kun je hiermee een foto van een factuur maken en deze meteen uploaden. Op die manier ben je altijd en overal op de hoogte van je administratie.

Meer over mobiel boekhouden →

Hoe koppel ik mijn bank aan InformerOnline?2022-01-26T14:03:25+01:00

Om automatisch de transacties van jouw zakelijke bankrekening in je online boekhouding te krijgen moet je eerst een rekening toevoegen. Daarvoor ga je naar Instellingen > Bankrekeningen, en klik je op Nieuw. Hier vul je vervolgens alle benodigde gegevens in.

Nu kun je een automatische koppeling maken door te klikken op Instellingen > Bankkoppelingen. Ook hier klik je op Nieuw en selecteer je de zojuist toegevoegde bankrekening en de koppeling die je wilt maken. Daarna volg je de stappen die verschijnen via je bank, dit lijkt een beetje op de manier waarop je een betaling doet.

Let op: Een directe koppeling is niet met alle banken mogelijk. Staat jouw bank er niet tussen? Dan kun je kiezen voor Ponto of finApi, om zo via een tussenpartij alsnog de koppeling te maken.

Is mijn administratie wel veilig?2020-11-09T16:10:49+01:00

Dankzij strenge eisen van veiligheidskeurmerken zoals ZekerOnline en Keurmerk Betrouwbaar Boekhouden is jouw data altijd veilig bij InformerOnline. Hierover hoef je je geen zorgen te maken.

Leer hier meer over de veiligheid van jouw data →

Kan ik mijn bankrekening koppelen aan Informer?2020-11-09T16:16:45+01:00

Natuurlijk! Je kunt gemakkelijk een van de automatische bankkoppelingen van Informer gebruiken. Heeft jouw bank geen automatische koppeling? Geen probleem, je kunt namelijk ook deze banken eenvoudig koppelen met de API.

Meer over de bankkoppelingen →

Kan ik de btw-aangifte doen via Informer?2020-11-09T16:19:24+01:00

Ja! Sterker nog, dit is ontzettend snel en eenvoudig. Het programma werkt de aangifte bij zolang jij je in- en verkoopfacturen netjes verwerkt. Aan het eind van een periode verstuur je de aangifte binnen 2 minuten en betaal je deze direct met iDEAL!

Meer over de btw-aangifte met Informer →

Moet mijn accountant of adviseur ook betalen voor Informer?2020-11-09T16:20:56+01:00

Nee. Jouw accountant kan gratis inloggen in jouw boekhouding. Zo blijft hij of zij altijd op de hoogte van wat jij uitspookt. ;)

Hoe registreer ik ritten?2022-08-09T14:49:03+02:00

Je kunt in InformerOnline ook je kilometer- of rittenregistratie regelen. Hiervoor voeg je eerst een nieuw voertuig toe via de instellingen. Vervolgens klik je in het menu “Ritten” aan, selecteer je het voertuig en vul je alle velden in. Deze spreken allemaal voor zich zodra je ze ziet. Je kunt ook een koppeling met TrackJack maken, waardoor ritten automatisch geregistreerd worden.

Ontdek de koppeling met TrackJack →

Ga naar de bovenkant