Hoe maak ik een automatische backup van mijn inkoopfacturen?
Mark van der Genugten avatar
Geschreven door Mark van der Genugten
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Informer streeft naar een zo goed als mogelijk paperless office. Het digitaal bewaren van de verkoopfacturen, inkoopfacturen en bonnen hoort daar natuurlijk ook bij. Zo heb je geen archiefkast met tientallen ordners meer nodig.

Het is natuurlijk mogelijk om de inkoopfacturen en bonnen handmatig elke keer op te slaan op je computer of een externe harde schijf. Er kan echter ook gekozen worden voor een automatische backup. Informer beschikt namelijk over de mogelijkheid om jouw Dropbox account te koppelen. Met deze koppeling kunnen alle facturen automatisch geupload naar je Dropbox account.

Dropbox koppelen aan Informer

Om Dropbox te koppelen volg je de onderstaande stappen.

  1. Ga naar Instellingen > App store

  2. Zoek de Dropbox app en klik op Activeer

  3. Ga naar Dropbox door op de link in de popup te klikken

  4. Klik op toestaan (mogelijk moet je eerst inloggen)

  5. Vul de Dropbox activatiecode in in het daarvoor bestemde veld.

  6. Selecteer welke documenten je automatisch wilt laten importeren

    1. Verkoopfacturen

    2. Inkoopfacturen

    3. Bonnetjes

    4. Archief

  7. Klik op Activeren

Vanaf het moment van activeren wordt van alle geselecteerde documenten, ook die al reeds in de boekhouding staan, automatisch een backup geplaatst in Dropbox.

Was dit een antwoord op uw vraag?