Helpdesk

  1. Home
  2. Helpdesk
  3. Herinneringen
  4. Betalingsherinnering instellen

Betalingsherinnering instellen

Het is erg vervelend, maar helaas gebeurt het regelmatig en heeft elke ondernemer er wel mee te maken; facturen die te laat worden betaald. Facturen hebben een vervaldatum. Voor deze datum dient een factuur betaald te zijn.
Om de drempel voor jou te verlagen om de wanbetalers te benaderen, kan je via InformerOnline eenvoudig herinneringen en aanmaningen versturen. Dit zijn standaard e-mails die de klanten herinneren om tot betaling over te gaan.
De berichten van deze herinneringen en aanmaningen staan standaard al voor je ingesteld, maar het is zeker aan te raden om de inhoud hiervan te controleren en naar de toon van jouw bedrijf aan te passen.

Om de instellingen van deze berichten na te lopen, klik je in het menu aan de linkerkant op “Instellingen” en ga je vervolgens onder “Verkoop” naar “Aanmaningen”. In het overzicht zie je 1 herinnering, 2 aanmaningen en één incasso.

Bij de herinnering en de 2 aanmaningen horen e-mailberichten. Klik op “Herinnering” en pas desgewenst de tekst aan in het veld achter “Bericht:”.
In het voorbeeld zal de herinnering worden aangepast. In dit scherm kun je zowel het onderwerp van de mail als de mail zelf aanpassen. Let hierbij wel op dat je de tags {overview} en {company name} laat staan. Hierin worden de vervallen facturen uiteindelijk weergegeven. Desgewenst kunt u ook een bericht maken voor een mislukte incasso. Bij ‘Dagen na vervaldatum’ staat standaard 2 ingevuld. In dit geval kunt u 2 dagen nadat de factuur de vervaldatum heeft bereikt, de herinnering versturen. Wil je liever direct de herinnering kunnen versturen, vul je geen 2 maar 0 in. Ditzelfde kun je doen bij o.a. de aanmaning.

Ben je klaar met de aanpassingen, kies je voor “Opslaan”.

Was this article helpful to you? Yes 1 No 1