Helpdesk

  1. Home
  2. Helpdesk
  3. Betalingen
  4. Stornering

Stornering

Wanneer een klant geen toereikend saldo op zijn of haar rekening heeft staan om het bedrag te betalen, zal de bank het openstaande bedrag niet kunnen incasseren.

Hieronder vindt je de uitleg hoe je met deze stornering kunt omgaan.

Na het uploaden van de bank zal je een afschrift zien staan van de stornering.

Deze klikje aan en vervolgens klik je in het rijtje “Verkoop  Inkoop  Storno’s  Voorkeursboeking” op Storno’s.

In dat scherm selecteerje  de factuur van de stornering. In dit geval is dat factuur 2015-0001.

Wanneer je de boeking nu opslaat, zal je bij de facturen zien dat de factuur de status “openstaand” heeft en dat er 0,00 euro is betaald.

Nu de factuur openstaand is kan de factuur later nogmaals via een batch betaald worden of de betaling handmatig registreren.

Was this article helpful to you? Yes No