Helpdesk

  1. Home
  2. Helpdesk
  3. Administratie
  4. Administratie resetten

Administratie resetten

Wanneer je nieuwe administratie software gaat gebruiken, dan is het altijd fijn om kennis te maken met de werkwijze. InformerOnline biedt daarom o.a. de mogelijkheid om je administratie te resetten.

Voordat je officieel van start gaat, kan je hierdoor oefenen met de software en zo spelenderwijs het boekhoudprogramma leren kennen.

Zodra je er klaar voor bent om echt te beginnen, reset je de administratie zonder daarna nogmaals de administratiegegevens opnieuw te hoeven invullen.

Om je administratie te resetten, klik je in het menu aan de linkerkant op “Instellingen” en vervolgens onder “Algemeen” op “Administraties”.

In het overzicht met de administraties kies de administratie die je wilt resetten door deze aan te klikken.

De administratie opent automatisch in het tabblad “NAW gegevens”. Klik op het tabblad “Instellingen” en vervolgens klik je op de knop “Begin opnieuw” of “Reset database“.
Bij Begin opnieuw blijven de stamgegevens (zoals relaties e.d.) bestaan, bij Reset database wordt de gehele administratie leeggehaald. Met Reset database kan er ook een ander rekeningschema worden gekozen.

In het tevoorschijn gekomen venster wordt om een bevestiging gevraagd. Als je het zeker weet dat je jouw administratie wilt resetten, vul je jouw wachtwoord in en klik je op “Ja, ik begin opnieuw”.

Was this article helpful to you? Yes No 1