Scan & Herken: automatisch facturen herkennen

Met Scan & Herken is zelf factuurinformatie overtypen verleden tijd. Upload jouw inkoopfactuur of bonnetje en de informatie wordt automatisch ingevuld!

  • Nooit meer factuurinformatie overtypen

  • Bonnetjes scannen met je telefoon

  • Gratis voor vanaf het ZZP-Plus pakket

Gratis demo
Gratis Testen!
veilig en betrouwbaar scan en herken in je boekhoudprogramma

Hoe werkt Scan & Herken?

Scan & herken is een technologie die gebruikt wordt om documenten als facturen te scannen en te herkennen, zodat ze vervolgens elektronisch bewerkt of opgeslagen kunnen worden. Hierbij wordt gebruik gemaakt van “Optical Character Recognition” (OCR), dat is een technologie die gegevens op een document kan lezen, om dit vervolgens om te zetten naar elektronische informatie.

Er zijn verschillende manieren om scan & herken te gebruiken. Degene die voor jou als ondernemer het meest voor de hand liggend is, is het scannen van een bonnetje of factuur met de Informer-app op je telefoon. Op die manier zorgt scan & herken ervoor dat je fysieke documenten nooit meer hoeft te bewaren.

Nooit meer zelf informatie overtypen

Waar je eerst altijd zelf alle factuurinformatie over moest typen, wordt dit nu grotendeels automatisch gedaan voor jou. Upload een bonnetje of inkoopfactuur en je hoeft alleen maar even te controleren en de uitgave te koppelen aan een categorie. Zo is je boekhouding helemaal up-to-date, bespaar je kostbare tijd en hoef je nooit meer een bonnetje te bewaren.

scan en herken al je bonnen en facturen en bespaar tijd

Meteen bonnen inscannen via je telefoon

Download de mobiele app van Informer en scan direct al je bonnen in. Zo raak je nooit meer een bonnetje kwijt en hoef je niks meer te doen als je ‘s avonds thuis komt van je werk.

Ook in de Informer-app:

  • Verkoopfacturen opstellen en versturen in eigen stijl

  • Professionele offertes opstellen en versturen naar prospects

  • Inzicht in je financiële overzichten

  • Uren bijhouden en toevoegen aan projecten

  • Relatiebeheer

download de informer boekhouden app in de app store
Download in Google Play store
facturen en bonnen automatisch laten scannen in de app
wat is het verschil tussen ocr en ubl

Wat is het verschil tussen OCR en UBL?

In InformerOnline kun je naast Scan & Herken (OCR) gebruik maken van de HerkenRobot (UBL). Dit zijn de verschillen.

Wat is UBL en hoe gebruikt de HerkenRobot dit?

UBL (Universal Business Language) maakt het uitwisselen van online facturen makkelijker voor bedrijven. Als een factuur namelijk in UBL-formaat wordt verstuurd, kan een boekhoudprogramma deze factuur meteen inlezen. De HerkenRobot in InformerOnline maakt van iedere bon of inkoopfactuur een UBL-bestand, zodat het bestand altijd volledig wordt ingelezen en informatie nóg beter wordt overgenomen.

Het verschil tussen de HerkenRobot en Scan & Herken

Scan & Herken scant dus de informatie van een bestand, waar de HerkenRobot een bestand echt leesbaar maakt voor het boekhoudprogramma. Hierdoor is de precisie van de HerkenRobot wat hoger dan die van Scan & Herken. Maar geen zorgen, met zowel Scan & Herken als de HerkenRobot bespaar jij veel kostbare tijd.

Wat vinden andere ondernemers?

mirjam quote scan en herken
maarten quote scan en herken
marjolein quote scan en herken
Meer reviews

Prijzen

  • Facturen en Uitgaven
    Facturen en Uitgaven
  • Inkoopfacturen en bonnen
    Inkoopfacturen en bonnen
  • Banktransacties
    Banktransacties
  • Btw-aangifte + iDEAL
    Btw-aangifte + iDEAL
  • Scan&Herken*
    Scan&Herken*
  • Rechtenbeheer gebruikers
    Rechtenbeheer gebruikers
  • Administraties
    Administraties
  • Gebruikers**
    Gebruikers**
  • Extra gebruikers mogelijk
  • Flexibel rekeningschema
    Flexibel rekeningschema
Starters
GRATIS
  • Facturen en Uitgaven
    Onbeperkt
  • Inkoopfacturen en bonnen
    Onbeperkt
  • Banktransacties
    Onbeperkt
  • Btw-aangifte + iDEAL
  • Scan&Herken*
  • Rechtenbeheer gebruikers
  • Administraties
    1
  • Gebruikers**
    1+1
  • Flexibel rekeningschema
  • Wanneer ben je geen starter meer?
ZZP Basis
15 / maand
  • Facturen en Uitgaven
    Onbeperkt
  • Inkoopfacturen en bonnen
    Onbeperkt
  • Banktransacties
    Maximaal 30
  • Btw-aangifte + iDEAL
  • Scan&Herken*
    €5,-
  • Rechtenbeheer gebruikers
  • Administraties
    1
  • Gebruikers**
    1+1
  • Flexibel rekeningschema
ZZP Plus
23 / maand
  • Facturen en Uitgaven
    Onbeperkt
  • Inkoopfacturen en bonnen
    Onbeperkt
  • Banktransacties
    Onbeperkt
  • Btw-aangifte + iDEAL
  • Scan&Herken*
  • Rechtenbeheer gebruikers
  • Administraties
    1
  • Gebruikers**
    1+1
  • Flexibel rekeningschema
MKB Basis
34 / maand
  • Facturen en Uitgaven
    Onbeperkt
  • Inkoopfacturen en bonnen
    Onbeperkt
  • Banktransacties
    Onbeperkt
  • Btw-aangifte + iDEAL
  • Scan&Herken*
  • Rechtenbeheer gebruikers
  • Administraties
    2
  • Gebruikers**
    2+1
  • Flexibel rekeningschema
MKB Plus
45 / maand
  • Facturen en Uitgaven
    Onbeperkt
  • Inkoopfacturen en bonnen
    Onbeperkt
  • Banktransacties
    Onbeperkt
  • Btw-aangifte + iDEAL
  • Scan&Herken*
  • Rechtenbeheer gebruikers
  • Administraties
    3
  • Gebruikers**
    3+1
  • Flexibel rekeningschema

Alle prijzen zijn exclusief btw en prijswijzigingen zijn voorbehouden.

Prijzen

    Starters
    12 mnd. GRATIS
      ZZP Basis
      15 / maand
        ZZP Plus
        23 / maand
          MKB Basis
          34 / maand
            MKB Plus
            45 / maand

              Alle prijzen zijn exclusief btw en prijswijzigingen zijn voorbehouden.

              FAQ

              Door Scan & Herken te gebruiken in je online boekhoudprogramma bespaar je veel tijd. Je hoeft namelijk bijna nooit meer de gegevens van bonnen of inkoopfacturen handmatig over te nemen, omdat deze via de OCR-techniek automatisch worden herkend. Zo houd je dus meer tijd over voor zaken die echt belangrijk zijn voor jou.

              Vanaf het ZZP-Plus pakket (€23,- per maand) kun je Scan & Herken gratis gebruiken. Dit is op basis van een fair-use policy van 50 scans per maand. Ga je over de 50 scans heen, betaal je per scan €0,15 extra. Heb je een lager pakket, ZZP-Basis, dan betaal je €5,- per maand om Scan & Herken te activeren.

              Ja. Het kan namelijk voorkomen dat Scan & Herken een foutje maakt in de gescande gegevens, daarom kun je altijd nog de gegevens aanpassen. Op die manier houd je wel zelf de controle, maar hoef je vaak niet het saaie werk te doen.

              Nee. Als je liever zelf de gegevens overneemt is dat natuurlijk prima, dit kost je alleen wel iets meer tijd en moeite. ;)

              Wat je zelf prettiger vindt. De HerkenRobot heeft een hogere herkenrate, maar kost wel €0,35 per document. Scan & Herken heeft een iets lagere herkenrate, maar zit dus wel standaard in je pakket vaak. Als je een wat groter bedrijf met veel inkoopfacturen bent, is de HerkenRobot efficiënter, omdat je zo meer tijd bespaart. Als ZZP’er zit je helemaal gebakken met Scan & Herken.

              Nog meer tijd besparen met de boekhouding?

              de voordelen van robotic accounting

              De voordelen van robotic accounting

              Hét voordeel van een boekhoudprogramma is de hulp die je krijgt van robots. Deze robots voeren bepaalde taken uit, die je zelf niet meer hoeft te doen. Zo leg je focus op wat écht belangrijk is.

              Lees verder
              eenvoudig online facturen maken urenregistratie

              Snel en ongelimiteerd facturen maken

              Professionele verkoopfacturen maken binnen 1 minuut en direct versturen naar je klant. Altijd voldoen aan de factuureisen en zo snel mogelijk betaald krijgen. Dat wil je toch als ondernemer?

              Lees verder
              eenvoudig boekhoudprogramma urenregistratie

              Eenvoudig boekhouden voor alle ondernemers

              Als ondernemer besteed je het liefst zoveel mogelijk tijd aan de leuke zaken binnen je bedrijf, en dus niet boekhouden… Zorg daarom dat je dit zoveel mogelijk automatiseert met een online boekhoudprogramma.

              Lees verder