Debiteurenbeheer en herinnering sturen
Het kan voorkomen dat een klant jouw verkoopfactuur niet op tijd betaald. In dat geval is het soms nodig om deze klant een herinnering te sturen. Het sturen van een herinnering of aanmaning is onderdeel van het debiteurenbeheer. Een debiteur is namelijk een klant die jouw factuur nog niet betaald heeft. Bij InformerOnline manage je jouw debiteuren met de functie Herinneringen.
Dashboard met openstaande facturen
Bij InformerOnline heb je altijd inzicht in je openstaande verkoopfacturen. Zodra de uiterste betalingsdatum bereikt is verschijnt de factuur in het overzichtelijke dashboard. Het debiteurenbeheer dashboard kent vijf fases. Bij iedere fase hoort een andere actie richting een klant. Zo begin je met het sturen van een nette herinnering. Uiteindelijk kun je een verkoopfactuur in de vijfde fase direct doorsturen naar het incassobureau.


Factuur Herinneringen sturen
Veel ondernemers vinden het lastig om een klant op een openstaande factuur te wijzen. Door dit proces vanuit InformerOnline te regelen wordt het een stuk eenvoudiger. Wel is het belangrijk dat de tekst en toon van de herinnering bij jou en je business passen. Zo is de toon van de eerste herinnering vaak beleefd en netjes. Bij een aanmaning wordt de toon misschien al ietsje dwingender. Bij een pre-incasso en incasso wordt de klant daadwerkelijk verzocht om de betaling in gang te zetten.
Koppeling met incassobureau
Het kan zijn dat jouw klant na meerdere herinneringen nog steeds niet betaald heeft. In dat geval kun je besluiten om het dossier over te dragen aan een incassobureau. Het incassobureau zal dan proberen om de factuur alsnog betaald te krijgen. Hiervoor worden wel extra kosten gerekend die voor rekening van de klant komen. InformerOnline heeft een directe koppeling met Online Incasso.
Cursus Boekhouden
Leer eenvoudig en snel de basisprincipes voor het voeren van een online boekhouding.
Webinars
Bekijk een van onze webinars-on-demand voor een online rondleiding door ons boekhoudprogramma.