//Boekhoudprogramma Administratiekantoor
Boekhoudprogramma Administratiekantoor 2017-05-31T08:38:09+00:00

InformerOnline biedt uw administratiekantoor de winnende formule

Wij hadden met ons administratiekantoor moeite om de juiste formule te vinden. Onze samenwerking met de klant werkt nu perfect met InformerOnline in combinatie met onze eigen mobiele app!

Willem van 't Hof, Eigenaar administratiekantoor

Informer biedt uw administratiekantoor de kans om een optimale samenwerking met de klant te creëren. Deze samenwerking moet voortkomen uit vertrouwen en transparantie. Met InformerOnline hebben u en uw klant een betrouwbaar boekhoudprogramma dat bovendien gebruikt maakt van tal van innovaties om de samenwerking verder te verbeteren.

Informer steunt hierbij op drie kernelementen:

Voorheen had ik weinig inzicht in mijn financiën. Met de nieuwe app van mijn boekhouder kan ik overal zien hoe ik er voor sta en kan ik betere beslissingen nemen.

Rens van Buiten, Ondernemer

Profiteer van het gratis accountancyportal en een mobiele app

Online Samenwerking

Online boekhouden kan dankzij slimme innovaties de samenwerking tussen u en uw klant verder verbeteren. Zo kunnen uw klanten hun financiële documenten eenvoudig zelf bij u in de administratie zetten, bijvoorbeeld via de smartphone, e-mail of een FTP-scanner. Het administratiekantoor kan deze documenten vervolgens verder verwerken en andere boekingen uitvoeren. Op die manier zou de boekhouding sneller bijgewerkt kunnen worden dan nu vaak het geval is.

Accountancyportal van InformerOnline

Het administratiekantoor heeft toegang tot de administraties van klanten via het  Accountancyportal van InformerOnline. Via dit portal heeft u verschillende mogelijkheden, zo kunt u:

  • Direct aangiftes BTW naar de Belastingdienst sturen.
  • Eenvoudig nieuwe administraties aanmaken of bestaande InformerOnline administraties koppelen.
  • Nieuwe medewerkers aanmaken en aangeven tot welke administraties of functies zij toegang hebben.
  • Uw eigen rekeningschema importeren, zodat u dit voor al uw klanten kunt gebruiken.
  • Werken met Informer Plan-Je-Scan™.

Informer Plan-Je-Scan™

Waar uw klanten vroeger eens per kwartaal een map met financiële documenten aanleverden, kunnen deze documenten met de moderne aanlevermogelijkheden in plukjes worden aangeleverd. De klant zou bijvoorbeeld meerdere keren per week een e-mail met een factuur door kunnen sturen of één keer per week een plukje facturen kunnen uploaden.

Doordat uw klanten de documenten nu door het hele kwartaal aan zouden kunnen leveren moet u goede afspraken maken met uw klanten over wanneer u de documenten verwerkt. Natuurlijk kunt u dit nog steeds aan het eind van het kwartaal doen. Maar als u met uw klanten afspreekt dat u dit binnen 14 dagen doet, heeft u wel een systeem nodig dat in de gaten houdt wat u moet doen.

Daarom hebben wij Informer Plan-Je-Scan™ ontwikkeld. Bij het aanmaken van een klant kunt u het aantal verwerkdagen aangeven. Vervolgens kunt u bij Plan-Je-Scan™ zien wanneer u welke facturen uiterlijk zou moeten verwerken om aan alle afspraken te kunnen voldoen.

Natuurlijk bepaalt u als administratiekantoor wanneer u de administratie van uw klanten bijwerkt en bent u helemaal niet verplicht zich aan het systeem te houden. Wilt u echter wel de boekhouding van uw klant regelmatig bijwerken, dan kunt u met deze functionaliteit uw workflow optimaal managen en voorkomen dat bepaalde administraties te laat of niet worden bijgewerkt.

Waarom een accountancyportal?

Het gebruik van het accountancyportal is voor een administratiekantoor in principe €20,- per maand voor 20 inhouse-administraties. Dit zijn administraties waarbij de klant in principe niets zelf doet. Mocht u alleen maar Factureren of Boekhouden administraties hebben, dan is het Accountancyportal voor u zelfs helemaal gratis. Reden hiervoor is dat wij ondernemers die met ons systeem willen werken hun administratiekantoor niet met onnodig veel kosten willen op laten zadelen om toegang te krijgen tot de boekhouding.

Maar wat als u als administratiekantoor met InformerOnline wilt gaan werken, is het gebruik dan maar €20,- per maand?

In principe wel! Het administratiekantoor heeft namelijk altijd toegang tot alle functies van de boekhouding. Wel zijn er verschillende mogelijkheden voor uw klanten… Voor €20 per maand heeft u 20 inhouse-administraties (naast eventuele betaalde administraties), mocht u meer dan 20 administraties willen, dan betaalt u per administraties slechts €1 per maand.

Inhouse*

0per maand
  • Accountant doet volledige boekhouding
  • *) tot 20 admins €0, daarna €1 p/m

Accountancy - Factureren

5per maand
  • Toegang tot gratis app
  • Compleet facturatiepakket
  • Onbeperkt aantal facturen p/m
  • 1 gebruiker
  • 1 administratie
  • Extra gebruiker €5,00 p/m
  • Extra administratie €5,00 p/m

Boekhouden Plus

15per maand
  • Toegang tot gratis app
  • Compleet boekhoudpakket
  • Maximaal 25 mutaties p/m
  • 1 gebruiker
  • 1 administratie
  • Extra gebruiker €10,00 p/m
  • Extra administratie €10,00 p/m

Boekhouden Plus

15per maand
  • Toegang tot gratis app
  • Compleet boekhoudpakket
  • Onbeperkt aantal mutaties p/m
  • 1 gebruiker
  • 1 administratie
  • Extra gebruiker €10,00 p/m
  • Extra administratie €10,00 p/m

Boekhouden Premium

20 per maand
  • Toegang tot gratis app
  • Compleet boekhoudpakket
  • Onbeperkt aantal mutaties p/m
  • 2 gebruikers
  • 2 administraties
  • Extra gebruiker €10,00 p/m
  • Extra administratie €10,00 p/m

Als u zelf de complete boekhouding doet en uw klanten willen geen inzicht hebben via een mobiele app, dan gebruikt u de inhouse-administratie. U kunt als administratiekantoor onbeperkt gebruik maken van deze gratis administraties.

Voor slechts €5 per maand kan uw klant echter profiteren van een heleboel handige functies. Zo kan de klant onbeperkt offertes en (UBL) facturen versturen in de eigen huisstijl en daarnaast inzicht houden in de debiteuren om eenvoudig herinneringen en aanmaningen te versturen. Bovendien krijgen deze klanten toegang tot uw app voor de smartphone. Met deze app kunnen uw klanten overal offertes en in- en verkoopfacturen inzien, inzicht krijgen in de belangrijkste cijfers (omzet, kosten, BTW-aangifte, openstaande posten) en foto’s maken van bonnetjes zodat deze direct bij het administratiekantoor in de boekhouding komen. Uw klant raakt zo nooit meer bonnetjes kwijt waar u achteraan moet.

Voor €10 of €20 per maand kunnen uw klanten zelf gebruik maken van het volledige online boekhoudprogramma. Uiteraard krijgen ook deze klanten toegang tot de InformerOnline app.

Geen factuur naar de klant?

Als uw klant gebruik maakt van het Accountancy-Factureren pakket kan het zijn dat u niet wil dat uw klant hiervoor een factuur ontvangt. Daarom kunt u er in InformerOnline ook voor kiezen dat de factuur van de pakketkosten naar uw administratiekantoor wordt gestuurd. Op die manier kunt u zelf afspraken maken met uw klanten en zien uw klanten niet wat de kosten voor het gebruik van onze software zijn.

Hoe veilig is InformerOnline?

InformerOnline is geheel ingericht volgens de standaarden van de stichting Zeker-Online. Deze stichting voert een veiligheidskeurmerk voor online bedrijfssoftware.

Door onze infrastructuur in te richten volgens de strenge richtlijnen van Zeker-Online is de data van uw administratiekantoor optimaal beveiligd. Zo wordt van uw data dagelijks automatisch een back-up gemaakt die bovendien op meerdere locaties wordt opgeslagen.

Voldoe aan alle eisen

Met InformerOnline voldoe je aan de 12 factuureisen van de Belastingdienst en ben je UBL Ready.

Alles over de eisen van de Belastingdienst

Webinar

Neem een rondleiding door InformerOnline en ontdek alle functies. Stel bovendien direct al je vragen!

Naar de webinars!