Home/Ondernemen, Online Boekhouden, Software, Tips/5 musthaves voor ondernemers!

5 musthaves voor ondernemers!

Als ondernemer word je tegenwoordig overspoeld met allerlei handige programma’s. Vooral online vliegen de tools die je productiviteit zouden verhogen je om de oren. Door al dit geweld heen prikken en applicaties selecteren die je ècht verder helpen, kan soms best lastig zijn. Daarom helpen wij je een handje en hebben we een aantal handige oplossingen voor ondernemers op een rijtje gezet: de 5 musthaves voor ondernemers!

1. Storecove

Storecove is een online platform dat automatisch facturen verzamelt bij verschillende leveranciers. Voor veel ondernemers is het iedere maand weer een irritante bezigheid: bij allerlei bedrijven inloggen om de nieuwe factuur uit een portal te vissen. Voor deze irritatie hebben de ontwikkelaars van Storecove het platform bedacht dat dus automatisch de facturen bij de verschillende leveranciers ophaalt. Hierdoor mis je nooit meer een factuur, en dus BTW teruggaaf. Door Storecove te koppelen met je boekhoudpakket, kun je er zelfs voor zorgen om de facturen automatisch in je boekhouding te laten verschijnen. Dit alles kan je als ondernemer dus erg veel tijd schelen.

2. go2UBL

UBL facturen zijn elektronische facturen die gebruik maken van een standaardtaal, UBL. Door deze standaardtaal kunnen facturen makkelijker online worden verstuurd. De Nederlandse overheid probeert al een aantal jaar het gebruik van UBL facturen te stimuleren. Bij go2UBL kun je al je facturen die niet in UBL staan digitaal opsturen. Vervolgens zal go2UBL de factuur omzetten naar een UBL-document en weer terugsturen. Op die manier kun je dus van al je facturen een UBL factuur maken en dat is erg handig. Zo kun je namelijk je UBL facturen automatisch naar je boekhoudprogramma sturen, waar alle informatie direct herkend wordt. Dit kan dus veel tijd schelen voor de ondernemer of de boekhouder.

3. Todoist

Todoist is een online applicatie om je taken te managen. Je kunt een persoonlijke lijst maken, maar ook een takenlijst voor je hele team of afdeling samenstellen. Todoist is online beschikbaar, maar ook op je mobiele apparaten, waardoor je eigenlijk altijd bij je taken en activiteiten kunt. Iedere activiteit of taak binnen een team kan worden toegewezen aan een individu. Op die manier houd je als ondernemers overzicht over wie voor welk deel verantwoordelijk is, erg handig! Natuurlijk kun je Todoist ook zo instellen dat je meldingen en herinneringen ontvangt, zodat je nooit meer iets vergeet.

4. MailChimp

MailChimp is een programma dat gebruikt wordt voor e-mailmarketing. Zo kun je bijvoorbeeld heel gemakkelijk nieuwsbrieven sturen naar bepaalde groepen, bijvoorbeeld potentiële klanten. Als een klant iets op jouw website doet, kun je ook een of meerdere mails in een flow sturen. Zo zorg je ervoor dat de juiste persoon altijd de juiste mails ontvangt, erg handig dus. Natuurlijk houdt MailChimp ook precies bij of je e-mails geopend worden en of er op bepaalde links in je mail geklikt wordt, zo weet je precies hoe men reageert. MailChimp is er in een gratis versie, en voor meer uitgebreide functionaliteit in meerdere betaalde versies.

5. InformerOnline

Natuurlijk vinden we ook dat InformerOnline een musthave voor iedere ondernemer is. InformerOnline heeft een aantal functies die uitermate handig zijn voor ondernemers. Zo zorgt de functie SnellerBetaald™ ervoor dat facturen sneller betaald worden en zorgt de CashFlowCheck™ ervoor dat je precies weet hoe je cashflow eruit ziet, zo kom je niet voor verrassingen te staan. Met de nieuwe mobiele app van InformerOnline heb je overal inzicht in de belangrijke getallen van jouw administratie en kun je met Foto&Go™ direct een foto maken van een factuur of bon, zodat hij automatisch in de boekhouding terecht komt. Met InformerOnline is je boekhouding sneller, en met een snellere boekhouding heb je als ondernemer betere informatie over de gang van zaken.

Doe jij je boekhouding nog niet zelf? Of nog niet online? Ontdek dan snel wat de voordelen zijn van je eigen online boekhouding. Download daarom direct ons gratis e-book of maak gratis een proefaccount voor InformerOnline aan.

probeer het boehoudprogramma 30 dagen gratis

 

Door | 2017-03-22T11:08:34+00:00 21 oktober 2015|Ondernemen, Online Boekhouden, Software, Tips|0 Reacties

About the Author:

In 1993 werkte ik als accountant in mijn eigen administratiekantoor. Ik werkte met een boekhoudprogramma in Microsoft DOS, terwijl ik zelf een voorliefde had voor Apple producten. Het DOS-programma was behoorlijk complex en ik dacht: “Dat moet toch makkelijker kunnen!?” Ik zocht een programmeur en een tijdje later was Informer geboren.